Hvad gør jeg, når jeg har søgt tilskud?

Det vigtigste er, at du ikke begynder at renovere eller købe materialer, før du har fået svar på din ansøgning på din mail. Vi kan nemlig ikke give dig tilskud til forbedringer, som du allerede har sat i gang. Og det ville jo være ærgerligt.

Når vi har godkendt din ansøgning, får du en mail med dit sagsnummer. Og al praktisk information om udbetaling af tilskuddet. Du skal bruge informationerne i mailen senere, så gem den et godt sted.

Skal jeg sende dokumentation, når jeg er færdig?

Ja. Når byggestøvet har lagt sig, skal du sende dokumentation for det hårde arbejde til tilskud@orsted.dk. Så snart vi har fået dokumentationen, vil vi overføre tilskudsbeløbet til dig.

Vigtigt! Du skal sende dokumentationen senest den 31. maj 2020. Her lukker vi i Ørsted ned for tilskudsordningen. Sender du først efter denne dato, mister du retten til tilskuddet.

Vi har brug for, at du sender os disse oplysninger:

  • Dit navn, fulde adresse, telefonnummer, mail samt dit registrerings- og kontonummer (14 cifre i alt).
  • Sagsnummeret fra din ansøgning.
  • Kopi af kvitteringen på ansøgningen.
  • En Tro- og loveerklæring (hent pdf) (hvis det er dig selv, der har været trukket i arbejdstøjet).
  • Fakturaen fra din håndværker (hvis du har fået hjælp til at lave arbejdet).
  • Faktura eller kvittering på materialer – udspecificeret på art og mængde, fx m2 eller kW.
  • Før- og efterbilleder af det udførte arbejde.

Det med småt

Vi tager forbehold for, at din dokumentation passer med oplysningerne i din ansøgning om tilskud. Hvis dokumentationen ikke stemmer overens med din ansøgning, tilpasser vi tilskuddet efter de faktiske oplysninger.

Det endelige beløb, du får i tilskud, vil derfor både kunne være højere eller lavere end forventet. Ligesom der i nogle tilfælde kan blive tale om, at det helt bortfalder.

Bemærk! Vi trækker 120 kr. fra tilskudsbeløbet i administrationsgebyr.